۱. گربه DSH,DMH,DLH:

گربه DSH مخفف کلمه Domestic shorthair cats هستش.این نژاد گربه های اهلی مو کوتاه هست که در خیابانها زیادند و پرتعدادترین نژاد گربه هستند.نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان این گربه ها شناخته شده هستند. طول عمرشان حدود ۱۵ سال هستش.به هیچ وجه نمی شود گفت که DSHها در اصل به کدام یک از نژادهای گربه مربوط می شوند و ریشه شان کجاست.آنها هیچ نژاد خالصی ندارند.و در هرنوع شکل و ظاهر در خیابانها دیده میشوند. گربه DMH مخفف Domestic medium hair cats هست. که اندازه مو هایشان متوسط هست. و گربه DLH مخفف Domestic longhair cats هست که اندازه موهایشان بلند هست. این نژاد ها بسیار بازیگوش و مهربان هستند.

۲. گربه Persian:

گربه پرشین یکی از نژادهای مو بلند گربه است که دارای صورتی گرد و تخت و پوزه‌ای کوتاه است. این گربه در کشورهای انگلیسی زبان به گربهٔ مو بلند ایرانی (persian longhair) شناخته شده است.آنها گربه هایی مغرور و دوست داشتنی و زیبا هستند و طول عمرشان حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است.نژاد هیمالین:در ۱۹۵۰، نژاد سیامی با نژاد پرشین جفت خورده شدند تا نژادی به وجود بیاید که ظاهر پرشین را داشت اما از نظر رنگبندی به سیامی‌ها شباهت داشت.

۳. گربه Scottish longhair-shorthair:

گربه scottish رابطه خوبی با صاحبش دارد و چهره بسیار زیبایی دارد. با کودکان سازگار است. این نژاد در چند نوع longhair (مو بلند) و shorthair (مو کوتاه) fold شناخته شده اند. این نژاد بسیار بازیگوش و مهربان و اجتماعی است.

 

اگر لایک این پست به ۵ تا برسه پارت بعدی هم میزارم😍